چرا خارجی ها زندگی در آنتالیا را دوست دارند

15 دلیل که باعث می شود خارجی ها زندگی در آنتالیا را دوست داشته باشند آنتالیا دومین شهر پرطرفدار ترکیه در بین گردشگران است، سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند و بسیاری از آنها تصمیم به خرید خانه در این شهر زیبا می کنند و اقامت خود را برای مدت نامحدودی طولانی […]

15 دلیل که باعث می شود خارجی ها زندگی در آنتالیا را دوست داشته باشند

آنتالیا دومین شهر پرطرفدار ترکیه در بین گردشگران است، سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند و بسیاری از آنها تصمیم به خرید خانه در این شهر زیبا می کنند و اقامت خود را برای مدت نامحدودی طولانی می کنند. در اینجا به شما خواهیم گفت که چرا خارجی ها دوست دارند در آنتالیا زندگی کنند.

چرا باید در آنتالیا زندگی کنید؟

 همه شهرهای توریستی برای اقامت دائم مناسب نیستند، اما آنتالیا در دستیابی به جذب توریست موفق بوده است. این شهر زیبای مدیترانه ای نه تنها سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است. بلکه زیرساخت های لازم برای کسانی که می خواهند ساکن آنتالیا شوند، و یک زندگی راحت داشته باشند آماده کرده است.

آنتالیا شهری زیبا و رنگارنگ در ترکیه است. مرکز شهر آنتالیا به دلیل وجود توریست شلوغ است. ولی اصلا نگران شلوغی نباشید چون اکثر ویلاها و خانه ها در حاشیه ساحل و دور از مناطق شلوغ ساخته شده اند. زبان ترکی بیشترین زبان مورد استفاده در آنتالیا است. اگر می خواهید بقیه عمر خود را در جایی غیر از شهر خود زندگی کنید، آنتالیا انتخاب خوبی برای شماست. در ادامه چند دلیل زندگی در آنتالیا را توضیح می دهیم :

1. آنتالیا دروازه ورود به ریویرای ترکیه است

آنتالیا یکی از مناسب ترین شهرها برای لذت بردن از زیبایی های ساحل مدیترانه است. این شهر بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه است و به طور گسترده به عنوان نقطه ورود به ریویرای جذاب ترکیه شناخته می شود.

2. هزینه زندگی در آنتالیا پایین است

هزینه زندگی در آنتالیا نه تنها در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای محبوب ترکیه کمتر است، بلکه از بسیاری شهرهای بزرگ دیگر در سراسر جهان نیز کمتر است. از نظر آماری، زندگی در آنتالیا 12 درصد ارزان تر از استانبول و 43 درصد ارزان تر از لندن است. قیمت آب و برق و گاز در آنتالیا بسیار مناسب است.

در آنتالیا نگران تمام شدن وجوه واریز شده نباشید. اول از همه نرخ مبادله یورو، پوند و دلار آمریکا به لیر ترکیه کاملاً منصفانه است. دوم، شما این امکان را دارید که هر ماه به حساب های بانکی با بهره بالا پول واریز کنید و درآمد خود را برداشت کنید. به این ترتیب می توانید ارزش خالص سرمایه خود را حفظ کنید و در عین حال خود را به یک منبع درآمد ثابت متصل کنید.

3. آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای فوق العاده دارد

آب و هوای خوب از تمدن ها پشتیبانی می کند! چه راهی بهتر از خود ساحل دریای بزرگ برای چشیدن آب و هوای مدیترانه ای؟ ترکیه در منطقه جغرافیایی وسیعی وسعت دارد و شامل سه سیستم آب و هوایی مختلف است. آنتالیا در رده CSA برای آب و هوای معتدل قرار می گیرد. این بدان معناست که در بیشتر سال‌ها خورشید روی شانه‌های شما می‌تابد.

منتظر تابستان‌های گرم و آفتابی باشید که می‌تواند برنزه‌ای خوب و زمستان‌های معتدل و بارانی به شما بدهد که در طی آن میانگین دما اغلب بالای صفر است. دوره سرد آنتالیا به قدری کوتاه است که می توانید تی شرت بپوشید و کریسمس در دریای مدیترانه شنا کنید.

4. آنتالیا با فرهنگ غنی خود شما را مجذوب خود می کند

آنتالیا دارای تاریخ غنی و فرهنگ رنگارنگ است. ویژگی‌های آن نه تنها با موزه‌های متعددش مانند موزه کالیچی، موزه اسباب‌بازی آنتالیا، موزه سونا و اینانکراش کالیچی، بلکه با آثار تاریخی آن نیز به نمایش گذاشته شده است. یکی از معروف ترین بناهای تاریخی آنتالیا، شهر باستانی Kaleici است که قدمت آن به دوران رومیان باز می گردد و هنوز هم به خوبی حفظ شده است.

5. در آنتالیا می توانید از غذاهای ترکی لذت ببرید

رژیم مدیترانه ای مدت هاست که توسط طرفداران سلامت به دلیل غذاهای تازه، سالم و مغذی مورد استقبال قرار گرفته است. اکنون هدایای خوراکی مدیترانه را با غذاهای رنگارنگ ترکی ترکیب کنید تا بتوانید یکی از بهترین رژیم های غذایی را در کل کره زمین تجربه کنید!

دلیل خوبی وجود دارد که فست فود تجاری نمی تواند بر تجارت مواد غذایی در ترکیه تسلط یابد. غذاهای ترکی متنوع تر و خوشمزه تر بود! غذاهای سنتی ترکیه با استفاده از مواد سالم و طبیعی درست می شوند و رژیم غذایی معمول مردم شامل انواع آجیل، میوه و سالاد است. کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند مشکلی برای یافتن طیف گسترده ای از غذاها و مواد اولیه تازه که در آب و هوای غنی مدیترانه ای پرورش یافته و رشد می کنند، نخواهند داشت.

6. هنگام تصمیم گیری در مورد محل اقامت، گزینه های زیادی دارید

منطقه آنتالیا وسیع است و دارای محله ها و منطقه هایی متمایز است که هر کدام امتیازات منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. جدا از مرکز شهر شلوغ، تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی کوچکتر وجود دارد که می توانید بسته به سبک زندگی که به دنبال آن هستید، در آنها اقامت کنید.

اگر دنبال یک زندگی لاکچری هستید می توانید در، شهر کالکان که بهترین ویلاهای مدرن در آن ساخته شده است را برای زندگی انتخاب کنید. از سوی دیگر مرکز شهر آنتالیا برای کسانی که مشتاق هیجان زندگی شهری هستند، جذاب است. منطقه بلک آنتالیا پایتخت گلف ترکیه، مناسب علاقه مندان به ورزش است.

علاوه بر این، صرف نظر از اینکه کجا را برای اقامت انتخاب می کنید، قطعا قیمت ملک منصفانه و استانداردهای ساخت و ساز بالا را به دلخواه خود خواهید یافت.

7. دسترسی به یک سیستم هوانوردی کارآمد و با کیفیت

به لطف فرودگاه آنتالیا که در تمام طول سال فعالیت می کند، می توانید به راحتی در کمترین زمان به هر منطقه ای از ترکیه برسید یا به هر کشور دیگری که می خواهید سفر کنید. فرودگاه آنتالیا میزبان صدها ایرلاین داخلی و بین المللی است و در طول سال فعال است.

8. آنتالیا از یک سیستم حمل و نقل کارآمد سود می برد

آیا می دانستید که بزرگراه وسیعی به نام D400 وجود دارد که تمام مناطق و شهرهای منطقه آنتالیا را به هم متصل می کند؟ علاوه بر شبکه اتوبوس کارآمد، به شما امکان می دهد تا به هر کجا که می خواهید بروید. شما همچنین می توانید هر زمان که دوست دارید ماشین کرایه کنید و تنها در یک یا دو روز از تمام شهرهای زیبای ریویرای ترکیه دیدن کنید.

9. می توانید از طبیعت جذاب آنتالیا لذت ببرید

از زیبایی های طبیعی این پایتخت ریویرای ترکیه سیر نمی شود. آکواریوم طبیعی چشم نواز آنتالیا، شعله ابدی کمرا و پیاده روی های شگفت انگیز تنها تعدادی از جاذبه های مسحور کننده آنتالیا هستند.

10. خریدی خوشایند در آنتالیا خواهید داشت

لحظه ای که زندگی در آنتالیا را شروع کنید، متوجه خواهید شد که از انتخاب خوب پشیمان نخواهید شد. هر محله بازار محلی مخصوص به خود را دارد که کاملاً نیازهای ساکنان را برآورده می کند.

  مراکز خرید اصلی در مرکز شهر آنتالیا مانند مراکز خرید Migros، Terra City و Deep Outlet وجود دارد که می توانید هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. از پوشاک و خواربار تا لوازم الکترونیکی. مراکز خرید بزرگ مرکز شهر همچنین دارای سالن‌های سینما و فودکورت هستند که می‌توانند تجربه خرید شما را افزایش دهند.

11. آنتالیا یک زندگی شبانه پر جنب و جوش ارائه می دهد

در آنتالیا تفریح ​​بعد از غروب خورشید شروع می شود. پس از یک روز پرمشغله، هیچ چیز به اندازه فضای بیرونی، سبک غذاخوری کنار ساحل و لذت بردن از منظره و بوی آبی مدیترانه با طراوت نیست.

12. می توانید از گشت و گذارهای ساحلی با طراوت در آنتالیا لذت ببرید

آنتالیا به عنوان یکی از قطب های اصلی قایقرانی در ریویرای ترکیه شناخته می شود. کشتی های سنتی دزدان دریایی و طیف گسترده ای از قایق های تفریحی شخصی در بندر آنتالیا وجود دارد. که همیشه آماده است تا مسافران را به سفر دریایی در دریای آبی و جذاب دریای مدیترانه ببرد.

13. آنتالیا خدمات پزشکی با کیفیت بالا ارائه می دهد

به لطف سیستم مراقبت های بهداشتی درجه یک، آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری پزشکی است و به دلیل ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا در سراسر جهان شهرت دارد. سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف به آنتالیا می آیند تا بتوانند از خدمات درمانی مدرن اما مقرون به صرفه در این شهر زیبای مدیترانه ای بهره مند شوند.

14. کیفیت آموزش در آنتالیا بالاست

ساکنان آنتالیا و فرزندانشان از یک سیستم آموزشی عالی بهره می برند. ثبت نام در مدارس دولتی ترکیه رایگان است و برنامه آموزشی شامل 4 سال دبستان، 4 سال راهنمایی و 4 سال دبیرستان است. همچنین بسیاری از مدارس خصوصی وجود دارند که استانداردهای آموزشی در سطح جهانی را ارائه می دهند و شما می توانید مدرسه ای را انتخاب کنید که مناسب فرزندانتان باشد.

15. طیف گسترده ای از املاک برای خرید در آنتالیا وجود دارد

به لطف درآمد قابل توجه صنعت گردشگری و حمایت مداوم دولت، آنتالیا دارای زیرساخت های شهری عالی و طیف گسترده ای از املاک است. این امر این شهر را به مکانی عالی برای کسانی که قصد خرید ملک تجاری در ترکیه را دارند تبدیل می کند. همچنین طیف گسترده ای از املاک مسکونی، از ویلاهای لوکس گرفته تا آپارتمان های ارزان قیمت برای فروش در آنتالیا وجود دارد. اگر می خواهید در املاک و مستغلات در این شهر زیبای ریویرا ترکیه سرمایه گذاری کنید، تیم ما در alkhailtr.com می تواند شما را در هر مرحله از خرید راهنمایی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *