نکات مهم قبل از سفر به استانبول

چند نکته مهم قبل از رزرو تور استانبول استانبول، شهری پر جنب و جوش و گذرگاه مهم بین اروپا و آسیا است. به دلیل میراث غنی از معماری و تاریخ آن، اولین مقصد سفر برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان است. در استانبول چیزهای زیادی برای دیدن و فعالیت های مختلفی وجود دارد، از […]

چند نکته مهم قبل از رزرو تور استانبول

استانبول، شهری پر جنب و جوش و گذرگاه مهم بین اروپا و آسیا است. به دلیل میراث غنی از معماری و تاریخ آن، اولین مقصد سفر برای بسیاری از گردشگران در سراسر جهان است. در استانبول چیزهای زیادی برای دیدن و فعالیت های مختلفی وجود دارد، از بازارها و مساجد گرفته تا غذاهای خوشمزه ترکی، قایق سواری و مناظر خیره کننده شهر. ویدا گشت به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است، که در هر فصل زیبایی های خود را دارد. با این حال، انتخاب بهترین زمان برای سفر به استانبول به ترجیحات شخصی شما و کاری که می خواهید در سفر خود انجام دهید بستگی دارد. چه به دنبال سفری آرام برای استراحت و چه از مکان های گردشگری دیدن کنید و به پیاده روی بروید.

بهار فصل خوبی برای سفر به استانبول است زیرا آب و هوا معتدل است و شهر مملو از گردشگران نیست. می توانید در طول فعالیت های جشنواره لاله ها در پارک امیرگان، یکی از زیباترین پارک های استانبول، قدم بزنید یا در تنگه بسفر با قایق گشت و گذار کنید، یا بدون معطلی بلیط تهیه کنید و از کاخ معروف توپکاپی دیدن کنید.

تابستان فصل اوج گردشگری در استانبول است که هوای گرم و آفتابی دارد. این فصل را برای کشف شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری معروف مانند مسجد آبی، ایاصوفیه و بازار بزرگ مناسب است. همچنین می توانید از زندگی شبانه پر جنب و جوش در استانبول لذت ببرید و نوشیدنی مورد علاقه خود را با منظره ای جذاب از شهر در یکی از رستوران ها و کافه ها میل کنید. قیمت ها در استانبول در طول تابستان افزایش می یابد، بنابراین حتماً سفر خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

 برنامه ریزی برای تعطیلات خود در استانبول

دریافت ویزای الکترونیکی: شما می توانید برای سفر به استانبول به جای انتظار در فرودگاه یا سفارت ویزای ورود الکترونیکی دریافت کنید. پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، می توان آن را به راحتی به صورت آنلاین و در مراحل ساده دریافت کرد. ( برای مسافران از کشور ایران ویزا نیاز ندارد)

 استانبول شهری بزرگ و پر جنب و جوش است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد. برای لذت بردن حداقل باید سه الی چهار روز در این شهر دوست داشتنی اقامت داشته باشید.

سفر خود را از بازدید ایاصوفیه و مسجد آبی تا بازار بزرگ شلوغ و صرف غذا در یکی از رستوران های محلی فوق العاده داشته باشید.

برنامه های سفر ممکن است شلوغ باشد، اما در شهری مانند استانبول، باید وقت خود را صرف کنید و از همه چیزهایی که ارائه می دهد لذت ببرید.  حداقل چهار روز به خود فرصت دهید تا از زیبایی و فرهنگ استانبول لذت ببرید.

حمل و نقل در استانبول

استانبول یک شهر بزرگ است، بنابراین مهم است که بدانید چگونه به مقصد مورد نظر برسید. راه های زیادی برای رسیدن به مقصد مورد نظر در استانبول وجود دارد، از جمله تراموا و مترو به عنوان وسایل حمل و نقل سریع و آسان در استانبول به حساب می آیند. خطوط تراموا بسیاری در تمام نقاط شهر وجود دارد.

اتوبوس یک وسیله حمل و نقل ارزان و آسان در استانبول است. Uber و BeeTaxi محبوب ترین برنامه های حمل و نقل تاکسی در استانبول هستند، اگر به دنبال یک وسیله حمل و نقل آسان، سریع و خصوصی تر هستید. شما باید استانبول کارت را خریداری کنید که یک کارت پیش پرداخت معتبر برای تمام وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از جمله اتوبوس، تراموا، مترو و کشتی است.

هنگامی که به استانبول رسیدید، می توانید کیوسک ها کارت استانبول را در فرودگاه استانبول و فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن تهیه کنید.

 بسیاری از ایستگاه های تراموا و مترو دارای کیوسک کارت استانبول هستند که می توانید آنها را خریداری و شارژ کنید.

 بهترین نکات سفر برای صرفه جویی در هزینه

البته سفر به استانبول تجربه فوق‌العاده‌ای است اما اگر مراقب نباشید می‌تواند گران باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه در طول سفر کمک کند:

از فصول تعطیلات مهم خودداری کنید: اگر می توانید سعی کنید از سفر در فصل تعطیلات و زمان های اوج گردشگری مانند تابستان خودداری کنید.

زودتر تور خود را رزرو کنید: هر چه تور خود را زودتر رزرو کنید، نرخ ارزان‌تر است. سعی کنید حداقل سه ماه قبل از سفر تور خود را رزرو کنید.

هتل های استانبول: از میان طیف گسترده ای از هتل های استانبول، از استراحتگاه های لوکس گرفته تا هتل های بوتیک جذاب، را انتخاب کنید. برای اطمینان از موقعیت مکانی عالی و امکانات هتل، بهترین هتل های استانبول را زودتر رزرو کنید.

رزرو پکیج توریستی در ترکیه: پیشنهادات بسته ممکن است شامل پرواز و اقامت، علاوه بر انواع تورها و فعالیت ها باشد که باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود.

نکاتی که حتما در استانبول باید رعایت کنید

هنگام بازدید از اماکن مذهبی، مانند ایاصوفیه و مسجد آبی، حتماً لباس مناسب بپوشید. خانم ها باید لباس های گشاد و آستین بلند بپوشند و آقایان نیز باید از پوشیدن شلوارک خودداری کنند.

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در استانبول بمانید، بهتر است یک سیم کارت محلی تهیه کنید. می توانید آن را از شرکت های مخابراتی استانبول مانند Vodafone یا Turkcell خریداری کنید.

نوشیدن آب لوله کشی در استانبول توصیه نمی شود.

انعام دادن: از شما انتظار می رود در استانبول به خصوص در رستوران ها و تاکسی ها انعام بدهید.

هنگام خرید در بازارهای ترکیه مانند بازار بزرگ، تا زمانی که به بهترین قیمت ممکن دست پیدا نکنید، در چانه زدن بر روی قیمت شک نکنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

 ویدا گشت سفر خوشی را برای شما عزیزان آرزومند است.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *