مزایای اقامت طلایی در امارات

مزایای اقامت طلایی در امارات دارندگان اقامت طلایی از مزایای زیادی برخوردار هستند که اکثر آنها ممکن است برای ساکنان عادی در دسترس نباشد، از جمله موارد زیر: اخذ ویزای اقامت 5 ساله یا 10 ساله قابل تمدید. اقامت، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در امارات بدون نیاز به ضامن امکان اضافه شدن اعضای خانواده […]

مزایای اقامت طلایی در امارات

دارندگان اقامت طلایی از مزایای زیادی برخوردار هستند که اکثر آنها ممکن است برای ساکنان عادی در دسترس نباشد، از جمله موارد زیر:

اخذ ویزای اقامت 5 ساله یا 10 ساله قابل تمدید.

اقامت، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در امارات بدون نیاز به ضامن

امکان اضافه شدن اعضای خانواده مانند: همسر و فرزندان بدون نیاز به سن خاص، و همچنین شامل والدین و خواهر و برادر در برخی از مقوله های اقامت طلایی می شود.

به متقاضیان خارج از امارات ویزای چند بار ورود به مدت اقامت 6 ماهه داده می شود تا مراحل اخذ اقامت طلایی در داخل کشور را تکمیل کنند.

هیچ محدودیتی برای جذب تعداد کارگران داخلی و خارجی که امکان دریافت ویزای طلایی را دارند وجود ندارد.

اقامتی انعطاف‌پذیر که اجازه می‌دهد در خارج از امارات برای دوره‌های بیش از 6 ماه و در عین حال اعتبار ویزای طلایی را حفظ کند، زیرا شرط عدم حضور در کشور برای حفظ اقامت طلایی لغو شده است.

در صورت فوت نان آور، اعضای خانواده تحت تکفل می توانند تا زمان انقضای مجوز اقامت طلایی در امارات بمانند.

از معافیت ها و مزایای مالیاتی ارائه شده توسط امارات لذت ببرید، زیرا این کشور مالیات بر درآمد را بر افراد تحمیل نمی کند. و همچنین امتیازات و تسهیلات بزرگی را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​فراهم می کند.

گسترش آزادی سفر بدون روادید قبلی، زیرا برخی کشورها مانند آلبانی، گرجستان، مصر، ازبکستان و گواتمالا به ساکنان امارات اجازه می دهند بدون ویزا یا با ویزا در بدو ورود وارد شوند.

به دارندگان اقامت طلایی اکثر دسته‌ها کارت (اساد) تعلق می‌گیرد که به آنها این امکان را می‌دهد در تعداد زیادی از مراکز آموزشی، بهداشتی، تفریحی، هتل‌ها، مسافرت‌ها، مجتمع‌های تجاری و غیره از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوند. و بین 20 تا 70 درصد  در هزینه ها صرفه‌جویی کنند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی در امارات تا حد زیادی به دسته متقاضی بستگی دارد، اما برخی از مدارک اساسی وجود دارد که همه متقاضیان باید ارائه دهند که شامل موارد زیر است:

کپی پاسپورت که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند

یک عکس شخصی رنگی با پس زمینه سفید

بیمه درمانی معتبر برای همه اعضای خانواده متقاضی اقامت در امارات متحده عربی

اسنادی که خویشاوندی افراد تحت تکفل مانند شناسنامه فرزندان و عقد ازدواج را نشان دهند 

کپی ویزای اقامت فعلی در امارات (برای متقاضیان داخل کشور)

کپی کارت شناسایی امارات در صورت موجود بودن

مدارک مورد نیاز برای اقامت طلایی با توجه به دسته بندی متقاضیان شامل موارد زیر خواهد بود:

مدارک مورد نیاز اقامت طلایی امارات برای سرمایه گذاری عمومی

نامه ای از یک بانک امارات متحده عربی یا از یک صندوق سرمایه گذاری تایید شده مبنی بر اینکه شما سپرده ای به ارزش 2 میلیون درهم درامارات دارید. با تعهد به نگهداری سپرده به مدت دو سال و تعهد بانک به اطلاع ارگان اعطای اقامت طلایی در صورت شکستن سپرده توسط سرمایه گذار

کپی مجوز تجاری یا صنعتی شرکت که باید معتبر و ضمیمه یک شرکتنامه باشد که ثابت کند سهم سرمایه گذار در سرمایه کمتر از 2 میلیون درهم امارات نباشد.

فرم اظهارنامه مالیاتی یا نامه ای از سازمان مالیاتی فدرال، علاوه بر مجوز تجاری معتبر برای اثبات اینکه متقاضی مالک شرکتی است که در طی دو سال قبل از درخواست، حداقل مالیات 250/000 درهم امارات را پرداخت کرده است. یا اینکه سهم وی از سهام شرکت معادل همان میزان مالیات پرداخت شده طی دو سال قبل از درخواست اخذ اقامت طلایی باشد.

مدارک مورد نیاز برای اقامت طلایی امارات با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

متقاضیان باید یکی از مدارک زیر را ضمیمه کنند:

نامه ای از اداره ثبت املاک در امارات، مبنی بر اینکه متقاضی دارای یک یا چند ملک با ارزش کل کمتر از 2 میلیون درهم نیست

کپی قرارداد خرید ملک با ذکر ارزش آن در زمان خرید یا گواهی ارزش گذاری ملک از یکی مراجع ذیصلاح

سندی مبنی بر وجود مسکن ثابت در امارات، مانند قرارداد مالکیت یا قرارداد اجاره برای یک محل سکونت

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی امارات برای کارآفرینان

کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها هنگام درخواست اقامت به یک یا چند مورد از مدارک زیر نیاز دارند:

مجوز تجاری شرکت راه اندازی یا پروژه قبلی

نامه تاییدیه یا معرفی نامه از یک انکوباتور کسب و کار معتبر در امارات متحده عربی

گزارش های مالی تایید شده توسط حسابرس در دو سال گذشته که ارزش پروژه را ثابت کند.

سندی که وجود مسکن ثابت در امارات را اثبات کند، مانند قرارداد مالکیت یا قرارداد اجاره مسکن

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی امارات برای دانشجویان و فارغ التحصیلان

 متقاضیان دانشجویان و فارغ التحصیلان برای اقامت طلایی به یک یا چند مورد از مدارک زیر نیاز دارند:

گواهی تحصیلی (گواهی متوسطه/گواهی پایه دوازدهم برای فارغ التحصیلان دبیرستان یا گواهی لیسانس/کارشناسی ارشد/دکتری برای فارغ التحصیلان دانشگاه)

در مورد فارغ التحصیلان دبیرستان تاییدیه وزارت آموزش و پرورش یا اداره آموزش و دانش در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه معرفی نامه از دانشگاه

رونوشتی که میانگین تجمعی نهایی را نشان می دهد. معادل گواهی در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی دانشمندان و متخصصان

به طور معمول متقاضیان بسته به تخصص به مدارک زیر برای اقامت نیاز دارند:

پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان:

مجوز از وزارت بهداشت امارات متحده عربی برای طبابت

تاییدیه از وزارت بهداشت در امارات

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی دانشمندان

گواهی های معتبر علمی که سطح علم را ثابت کند، مشروط بر اینکه توسط دانشگاه های دارای طبقه بندی پیشرفته بین المللی صادر شده باشد.

معرفی نامه ای از شورای دانش پژوهان امارات یا یکی از مراجع ذیصلاح دیگر مبنی بر برتری علمی متقاضی

نحوه درخواست اقامت طلایی امارات برای متقاضیان

کسانی که مایل به دریافت مجوز اقامت طلایی برای امارات هستند. می توانند به راحتی درخواست های خود را از طریق سازمان های دولتی ذیصلاح و بسیاری از مراکز موجود برای ارسال، چه به صورت الکترونیکی یا حضوری ارسال کنند. همچنین می توانند از طریق وب سایت اداره کل اقامت و امور خارجی دبی اقدام کنند. همچنین افراد واجد شرایط می توانند از طریق دفتر مقیم ابوظبی که اقامت طلایی ابوظبی را صادر می کند درخواست خود را ارائه دهند.

هزینه های اقامت طلایی در امارات

به استثنای مبالغ سرمایه گذاری واجد شرایط برای اقامت طلایی که فقط متقاضیان در رده های سرمایه گذاری عمومی، سرمایه گذاری املاک و برخی از کارآفرینان باید انجام دهند، هزینه درخواست برای اقامت طلایی امارات برای اکثریت متقاضیان منطقی در نظر گرفته می شود. در زیر توضیحی در مورد هزینه های مورد نیاز هنگام درخواست ارائه شده است:

در صورت دریافت مجوز اقامت طلایی 5 ساله:
هزینه های اقامت: 2280 درهم
هزینه کارت شناسایی: 575 درهم
در صورت دریافت مجوز اقامت طلایی 10 ساله:
هزینه های اقامت: 2790 درهم
هزینه کارت شناسایی: 1070 درهم

علاوه بر این، هزینه های دیگری نیز برای خدمات درخواست وجود دارد که ممکن است قیمت این سرویس بسته به مرجع یا امکاناتی که از طریق آن ارائه می شود متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر درخواست نامزدی برای اقامت طلایی از طریق وب سایت اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندر ارسال شود، متقاضی باید هزینه های زیر را بپردازد:

هزینه خدمات الکترونیکی: 28 درهم
هزینه های اداره فدرال: 22 درهم
هزینه خدمات هوشمند: 100 درهم

در صورت درخواست ویزای اولیه (با اعتبار 6 ماه) برای ورود به امارات به منظور تکمیل مراحل اخذ اقامت طلایی، متقاضی برای دریافت این ویزا باید هزینه های زیر را پرداخت کند:

هزینه صدور ویزا: 1000 درهم
هزینه درخواست: 100 درهم
هزینه خدمات الکترونیکی: 28 درهم
هزینه های اداره فدرال: 22 درهم
هزینه خدمات هوشمند: 100 درهم

مدت اعتبار اقامت طلایی در امارات

مجوز اقامت طلایی در امارات برای یک دوره 5 ساله یا 10 ساله صادر می شود. برای همان دوره اولیه قابل تمدید است مشروط بر اینکه شرایط و شرایط اخذ ویزای اقامت طلایی همچنان رعایت شود. مدت زمان صدور مجوز اقامت (5 ساله یا 10 ساله) بر اساس گروهی که متقاضی در آن قرار می گیرد و نهادی که اقامت طلایی را اعطا می کند، تعیین می شود. به عنوان مثال: اقامت طلایی برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات برای مدت پنج سال، قابل تمدید، در حالی که برای سرمایه گذاران در سرمایه گذاری های عمومی برای مدت 10 سال، قابل تمدید صادر می شود. همچنین دانش آموزانی که از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند معمولاً اقامت طلایی به مدت 5 سال دریافت می کنند در حالی که دانش آموزانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند اقامت طلایی را به مدت 10 سال دریافت می کنند.

از سوی دیگر، مرکز ساکنان ابوظبی ماه ها پیش اعلام کرد که دوره اقامت طلایی برای همه رده ها بدون استثنا به جای 5 سال، 10 سال شده است. این بدان معناست که ویزای اقامت طلایی صادر شده توسط ابوظبی بدون در نظر گرفتن دسته بندی به مدت 10 سال اعتبار خواهد داشت.

به لطف اصلاحاتی که اخیرا امارات در برنامه اقامت طلایی انجام داده است، دارندگان اقامت طلایی مجبور به اقامت واقعی در امارات نخواهند بود، بلکه می توانند با حفظ اعتبار ویزای اقامت طلایی برای هر دوره ای در خارج از کشور بمانند.

سوالات متداول راجب اقامت طلایی امارات

آیا اقامت طلایی منجر به اخذ تابعیت و پاسپورت امارات می شود؟

اقامت طلایی در امارات به دارنده آن حق اخذ شهروندی امارات یا پاسپورت اماراتی را نمی دهد. با این حال، Golden Residency  اقامت طولانی مدت می دهد که به آنها اجازه می دهد در امارات زندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری کنند.

آیا برنامه اقامت طلایی امکان اخذ اقامت دائم امارات را فراهم می کند؟

برنامه اقامت طلایی امارات متحده عربی به متقاضیان پذیرفته شده اجازه اقامت طولانی مدت  5 سال یا 10 سال می دهد. دارندگان اقامت طلایی همچنین می توانند تا زمانی که شرایط واجد شرایط را داشته باشند، مجوز اقامت خود را برای مدت مشابه تمدید کنند. بنابراین می توان گفت که دارندگان اقامت طلایی تا زمانی که بتوانند اقامت خود را تمدید کنند از اقامت دائم در برنامه اقامت امارات برخوردار می شوند.

تفاوت بین اقامت طلایی، اقامت سبز و اقامت عادی در امارات چیست؟

اقامت طلایی یک اقامت طولانی مدت در امارات تا 5 یا 10 سال قابل تمدید است که به سرمایه گذاران و افراد با استعداد و تخصص های حیاتی اعطا می شود و دارنده آن از مزایای استثنایی بسیاری در امارات برخوردار است. ویزای اقامت نیز یکی از اقامتگاه های بلند مدت است که تا 5 سال طول می کشد و قابل تمدید می باشد و به افراد خوداشتغال و ماهر اعطا می شود و نیازی به ضامن و کارفرمای خاصی ندارد. و همچنین طیف وسیعی از مزایا به درجه ای بیشتر از اقامت معمولی اما به درجه ای کمتر از اقامت طلایی برخوردار هستند. در نهایت اقامت کاری معمولی سطح اولیه اقامت کوتاه مدت است که معمولاً هر دو یا سه سال یکبار نیاز به تمدید دارد و مستلزم یک قرارداد کاری با یک کارفرما در امارات است.

آیا اقامت طلایی در دبی با اقامت طلایی صادر شده توسط ابوظبی تفاوت دارد؟

ممکن است تفاوت های جزئی مانند روش درخواست به دلیل بستر متفاوتی که درخواست از طریق آن در هر مورد ارسال می شود وجود داشته باشد. اما در واقع، اقامت طلایی صادر شده توسط دبی دارای مزایای مشابه اقامت طلایی صادر شده توسط ابوظبی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *