بهترین رستوران های استانبول

 معروف ترین غذاهای استانبول بی شک یکی از جذابیت های هر سفر خوردن غذاهای متنوع و معروف است. رستوران گردی یکی از بخش های مهم سفر است. که حتما در سفر باید به آن بپردازید است. غذاهای ترکی به دلیل داشتن آشپزهای ماهر در سراسر جهان معروف است. استانبول به دلیل شباهت به فرهنگ ایران […]

 معروف ترین غذاهای استانبول

بی شک یکی از جذابیت های هر سفر خوردن غذاهای متنوع و معروف است. رستوران گردی یکی از بخش های مهم سفر است. که حتما در سفر باید به آن بپردازید است. غذاهای ترکی به دلیل داشتن آشپزهای ماهر در سراسر جهان معروف است. استانبول به دلیل شباهت به فرهنگ ایران برای ایرانیان یک مقصد بسیار محبوب به حساب می آید. در ادامه چند رستوران معروف که غذاهای خوشمزه و معروف را سرو می کنند. به شما عزیزان معرفی می کنیم. پس تا انتهای مقاله با ویداگشت همراه باشید.

غذاهای ترکی چه ویژگی هایی دارند؟

هر کسی که به ترکیه سفر می کند متوجه می شود که غذاهای ترکی به دلیل غذاهای لذیذ و متنوعی که توسط ماهرترین سرآشپزها ارائه می شود، یکی از مهم ترین غذاهای جهان است. مردم ترکیه از جمله کسانی هستند که هنوز یک صبحانه غنی و خوشمزه را حفظ کرده اند.

بهترین رستوران های استانبول (ترکی و عربی) کدامند؟

پاسخ به این سوال دشوار است، زیرا رستوران های سطح بالا در استانبول بسیار زیاد هستند و همه آنها برای ارائه بهترین خدمات و لذیذترین غذاها با هم رقابت می کنند. اما در میان آنها 15 رستوران معروف و متمایز استانبول را معرفی خواهیم کرد.

1. رستوران تکسیم المدینه

خیابان تکسیم یکی از خیابون های پر جنب و جوش استانبول است. خیابان تکسیم به دلیل وجود مراکز خرید، رستوران های متنوع، غذای محلی و دسترسی راحت برای گردشگران بسیار محبوب است. رستوران المدینه در قلب استانبول قرار دارد. این رستوران به دلیل غذاهای متنوع و لذیذی که توسط ماهرترین سرآشپزها تهیه می شود بسیار متمایز است. رستوران المدینه به دلیل ارائه منوی متنوع از وعده های غذایی مانند کباب بره یا مرغ کباب با سبزیجات در ظرف سفال، گوشت با نمک یا گوشت بره پر شده با برنج معروف است.

2. رستوران نصرت استانبول

 برای کسانی که عاشق گوشت با طعم خاص هستند، حتما به رستوران معروف نصرت سر بزنند. رستوران نصرت لذیذترین غذاهای گوشتی در انواع مختلف ارائه می دهد. همچنین وعده های غذایی مختلفی بر اساس پیش غذاها و سالادهای ترکی سرو می شود. رستوران نصرت شهرت محلی و بین المللی دارد. و قبل از اینکه نصرت به این شهرت دست یابد، رستورانی باز و جوان بود که وعده های غذایی خود را در معرض دید مردم سرو می کرد. این رستوران دارای سه شعبه در استانبول است که معروف ترین آنها در منطقه بشیکتاش قرار دارد. همچنین شعبه های محلی در آنکارا، مارماریس و شعبه های بین المللی در دبی و نیویورک قرار دارند. غذاهای رستوران نصرت نسبت به بقیه بالا است.

3. رستوران کوزو بای استانبول

 رستوران کوزو بای در منطقه مجلل باشاک شهیر واقع شده است. رستورانی کوزو بای انواع غذاهای بره لطیف که به صورت کبابی در جلوی مردم به صورت ویژه و روی حرارت کم به مدت چهار ساعت سرو می کند. به گونه ای سرو می شود که غذا را گرم نگه دارد همراه با سالاد، پیش غذای خوشمزه و نان که نقطه عطفی در رستوران کوزو بای محسوب می شود. مانند سایر رستوران ها، با سرو پیش غذای خوشمزه شامل سیب زمینی سرخ شده، ماست آیران، سالاد و حمص شروع می شود. 

4. رستوران بوراک استانبول لونت

رستوران بوراک در منطقه لونت در بشیکتاش قرار دارد و شعبه ای از رستوران شهری سرآشپز بوراک در تکسیم است. اما این شعبه با دید باز به طبیعت و فضای آرامش بسیار متمایز است. رستوران بوراک به عنوان شعبه اصلی  خوشمزه ترین غذاهای ترکی و بین المللی و لذیذترین، پیش غذاها و دسرها را سرو می کند. رستوران بوراک به خاطر سرو غذا و بازی در حین تفت دادن غذا روی آتش و همچنین سرو یک قرص نانی که نام مشتری روی آن حک شده است معروف است.

5. رستوران نازیه استانبول

برای کسانی که عاشق منظره شفاف دریا در هنگام صرف غذا هستند حتما به رستوران نازیه سر بزنند. رستوران نازیه استانبول به دلیل میراث، اصالت و شهرت خوبی که دارد، آن را در لیست بهترین رستوران های استانبول قرار داده است. این رستوران در شعبه اصلی خود که در منطقه Sariyer در ساحل بسفر واقع شده است. انواع غذاهای دریایی و انواع گوشت کبابی را ارائه می دهد. تعداد وعده های گوشتی به 45 وعده و حدود 25 نوع وعده صبحانه در منوی صبحانه نازیه استانبول است. مهمترین چیزی که این رستوران را متمایز می کند، منظره فوق العاده آن و خدمات باکیفیت کارکنان است که باعث شده رتبه بالایی در بین سایر رستوران ها به دست آورد.

6.کبابجی محمود

 رستوران کبابجی محمود در استانبول یک انتخاب مهم برای دوستداران کباب ترکی است. این رستوران در منطقه فاتح قرار دارد. رستوران کبابجی محمود انواع کباب ترکی مجلل و سایر غذاهای محلی و بین المللی را با ترکیبی از ادویه جات و ترشی جات اضافه می کند تا طعم خاصی به آن ها بدهد. چیزی که به شهرت رستوران کمک کرد، منوی آن بود که به زبان های ترکی، عربی و انگلیسی نوشته شده بود. غذای تکنفره شامل یک پیش غذا، سوپ (سوپ ترکی)، علاوه بر غذای اصلی و یک نوع دسر با چای برای مشتریان سرو می شود.

7. رستوران خان الوزیر استانبول

رستوران خان الوزیر از جمله رستوران های لوکس و آرام استانبول است. که برای گردشگران عرب بسیار محبوب است. 

8. شاورما انس استانبول

اگر به دنبال یک شاورما با طعم خاص هستید حتما به شاورما انس سر بزنید. رستوران انس با سرو کردن فقط شاورما شروع به کار کرد و سپس به ارائه غذاهای مرغ مختلف با طعم های لذیذ و قیمت های مقرون به صرفه گسترش یافت. این رستوران در منطقه آکسارای واقع شده است که گردشگران عرب آن را می شناسند و اخیرا شعبه هایی در آمنونو، تکسیم و باشاک شهیر افتتاح کرده است.

9. رستوران سلطان استانبول

رستوران سلطان در منطقه معروف فاتح واقع شده است. رستوران سلطان انواع غذاهای گوشتی، سبزیجات تازه، فست فودهای خوشمزه و صبحانه ای سرشار از پنیرهای ترکی، و سایر غذاهای محبوب شرقی آن را از بقیه متمایز می کند.

10. رستوران باران استانبول

 رستوران باران یکی از رستوران های متخصص در کباب اورفالی گوشت های کبابی معروف با طعم های متمایز است. که آن را به یکی از معروف ترین رستوران های فاتح تبدیل کرده است. انواع گریل، کوفته و بال مرغ سرو می کند.

11. رستوران های یمنی

در استانبول رستوران های مندی، شهرت زیادی به دست آوردند و بسیاری از گردشگران عاشق رستوران های یمنی بودند. رستوران های یمنی رقیب رستوران های عربی و ترکی هستند. از جمله این رستوران ها می توان به مندی حضرموت، مندی حضرموت یمن، رستوران یمن و رستوران باب الیمن اشاره کرد که همگی در منطقه فاتح هستند و در تکسیم، باشاک شهیر و … شعبه دارند.

12. رستوران عشق استانبول

برای کسی که عاشق غذا خوردن در فضای باز، به خصوص در تنگه بسفر است.از رستوران عشق استانبول غافل نشود. رستوران عشق در منطقه اورتاکوی، با چشم انداز جذاب، خدمات متمایز و تنوع منوی وعده های غذایی خود، تجربه شگفت انگیزی را در اختیار گردشگران می گذارد. این رستوران را می توان به عنوان یک کافه به جای یک رستوران طبقه بندی کرد. منوی آن شامل تنقلات، ساندویچ، سالاد، پیش غذا، بستنی و نوشیدنی های مختلف و خوشمزه است.

13. رستوران مجبوس استانبول

روبروی کافه عشق استانبول رستوران معروف کویتی مجبوس قرار دارد. این رستوران از این جهت متمایز است که علاوه بر کبسا عربی با مرغ، انواع گوشت، غذاهای ترکی نیز سرو می کند. همچنین یک صبحانه متنوع شامل پنیرهای ترکی تازه، عسل طبیعی خالص، زیتون های مختلف، خامه و مربا در تمام شکل و رنگ ها سرو می شود. 

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *