اقامت طلایی امارات

افراد مستعد دریافت اقامت طلایی امارات اقامت طلایی در امارات (یا ویزای طلایی امارات) یک اقامت متمایز و طولانی مدت است. که دسته های خاصی از خارجیان می توانند طبق شرایط و رویه های خاص در امارات متحده عربی دریافت کنند. دسته های واجد شرایط برای این اقامت شامل سرمایه گذاران، کارآفرینان و افراد با […]

افراد مستعد دریافت اقامت طلایی امارات

اقامت طلایی در امارات (یا ویزای طلایی امارات) یک اقامت متمایز و طولانی مدت است. که دسته های خاصی از خارجیان می توانند طبق شرایط و رویه های خاص در امارات متحده عربی دریافت کنند. دسته های واجد شرایط برای این اقامت شامل سرمایه گذاران، کارآفرینان و افراد با استعداد و شایسته در تخصص هایی خاص مانند دانشمندان، مبتکران، پزشکان و مهندسان متخصص در نرم افزار و داده های بزرگ و سایر نابغه ها و افراد با تخصص های نادر است. همچنین، هنرمندان، ورزشکاران ممتاز و پیشکسوتان عرصه کارهای بشردوستانه: مانند امدادگران و پرستاران.

برنامه اقامت طلایی یکی از ابتکارات موثر امارات متحده عربی که در سال 2019 آغاز شد. که با هدف جذب سرمایه گذاران و متخصصان مستعد و توانمند برای مشارکت در توسعه و پیشرفت کشور است. در مقابل، این برنامه به آنها این فرصت را می دهد که علاوه بر مزایای بسیار دیگر، از اقامت، کار، تحصیل و سرمایه گذاری در امارات لذت ببرند. مزیت اضافی دیگر مجوز اقامت بدون حامی برای یک دوره پنج یا ده ساله، که قابل تمدید است.

چه کسانی می توانند ویزای طلایی امارات بگیرند

سرمایه گذاری های عمومی

سرمایه گذاران می توانند اقامت طلایی را از طریق سرمایه گذاری های عمومی، چه در صندوق های سرمایه گذاری یا شرکت ها، از طریق یکی از گزینه های زیر اقامت دریافت کنند:

داشتن سپرده در یک صندوق سرمایه گذاری تایید شده در امارات به ارزش حداکثر 2 میلیون درهم امارات.
داشتن یک شرکت یا سهم در یک شرکت در داخل امارات به ارزش 2 میلیون درهم امارات.
داشتن شرکتی در داخل امارات متحده عربی که مالیات سالانه کمتر از 250/000 درهم  نباید پرداخت می کند.
داشتن سهم در شرکتی در داخل امارات مشروط بر اینکه درصد سهام متعلق به شرکت نسبت به کل مالیات پرداختی شرکت کمتر از 250/000 درهم امارات در سال نباشد.

سرمایه گذاری املاک و مستغلات

سرمایه گذاران همچنین می توانند با داشتن یک یا چند ملک در امارات با ارزش کل نباید کمتر از 2 میلیون درهم امارات باشد.

کسب و کارهای پیشرو

ویزای کارآفرینی یکی از مقوله‌های اقامت طلایی در امارات متحده عربی محسوب می‌شود و برای صاحبان، بنیان‌گذاران، شرکا و مجریان پروژه‌ها و استارت‌آپ‌های نوآورانه و پیشگام در موارد زیر صادر می‌شود:

کارآفرینی که پروژه موفقی در امارات داشته باشد که سرمایه آن کمتر از 500/000 درهم امارات نباشد، مشروط بر اینکه این پروژه ماهیت نوآورانه یا تکنولوژیکی داشته باشد.
صاحبان یا شرکای شرکت های کوچک یا متوسط ​​پیشرو که درآمدی نباید کمتر از یک میلیون درهم امارات در سال ایجاد می کنند.
بنیانگذاران پروژه های کارآفرینی قبلی امارات که در داخل یا خارج از امارات به مبلغی کمتر از 7 میلیون درهم امارات فروخته نشده باشد.
صاحبان ایده های پروژه های کارآفرینی که از یک مرکز رشد کسب و کار معتبر یا از مقامات ذیصلاح در امارات تاییدیه گرفته اند نیز می توانند اقامت طلایی را برای ایجاد پروژه های خود در امارات دریافت کنند.

دانشجویان و فارغ التحصیلان

اقامت طلایی همچنین به دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز اعم از اینکه اهل امارات باشند یا خارج از کشور اعطا می شود. دسته بندی دانشجویانی که واجد شرایط دریافت ویزای طلایی در امارات هستند عبارتند از:

فارغ التحصیلان دبیرستان از مدارس متوسطه دولتی یا خصوصی در امارات متحده عربی هستند که معدل آنها حداقل 95٪ است.
فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر امارات متحده عربی رتبه اول یا دوم (اعم از دارندگان لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا)، با معدل تجمعی حداقل 3.5 برای دانشگاه های طبقه بندی شده در سطح اول یا حداقل 3.8 برای دانشگاه های طبقه بندی شده در سطح دوم هستند.
فارغ التحصیلان دانشگاه های خارجی با حداقل معدل 3.5 در بین 100 دانشگاه برتر جهان (دارای مدرک لیسانس) قرار گرفتند.

دانشمندان و متخصصان

این دسته شامل افراد ممتاز در بسیاری از رشته‌های حیاتی و زمینه‌های متنوع مانند دانشمندان، محققان، پزشکان، مدیران اجرایی، متخصصان تجارت و مدیریت، متخصصان رشته‌های مهندسی مانند مهندسی برق، کامپیوتر و ارتباطات و متخصصان در زمینه‌های علمی مانند مهندسی ژنتیک می‌شود. اپیدمیولوژی، ویروس شناسی، نجوم، علوم آب و هوا و ریاضیات و همچنین متخصصان در زمینه آموزشی و روحانیت با مشارکت های برجسته.

نوابغ با استعداد

این دسته شامل افراد دارای استعدادهای برجسته مانند مبتکران، مخترعان و افراد ممتاز در زمینه فناوری دیجیتال، هوش مصنوعی و همچنین خالقان در زمینه‌های فرهنگ و هنر (شامل رشته‌های هنرهای تجسمی، بازی‌ها و الکترونیک) می‌شود. ورزش، هنرهای نمایشی، صنایع دستی، طراحی، انتشارات، و غیره)، و استعدادهای ورزشی، چه در سطح ورزش، مدیریت ورزشی، یا پزشکی ورزشی، اما همچنین شامل افراد دارای استعداد استثنایی در سایر زمینه های مورد علاقه می شود.

پیشگامان کار بشردوستانه

فعالان در زمینه های بشردوستانه و کارهای داوطلبانه نیز می توانند در صورتی که تحت یکی از دسته بندی های زیر قرار گیرند، مجوز اقامت طلایی در امارات دریافت کنند:

اعضای سازمان های بین المللی و منطقه ای و کارگران ممتاز که حداقل 5 سال سابقه کار در این سازمان ها را داشته باشند.
اعضای انجمن های جامعه مدنی و موسسات غیردولتی عام المنفعه یا کارگران ممتاز که حداقل 5 سال سابقه کار در این موسسات را داشته باشند.
افرادی که در زمینه کارهای داوطلبانه و بشردوستانه ، یکی از موسسات تخصصی چه در سطح محلی، منطقه ای و یا جهانی جوایز قدردانی دریافت کرده اند.
داوطلبان برجسته در زمینه کارهای بشردوستانه که حداقل به مدت 5 سال یا 500 ساعت داوطلبانه داوطلب شده اند.
حامیان کارهای بشردوستانه که مبالغی بالغ بر 2 میلیون درهم امارات یا معادل آن اهدا کرده اند.

خط اول دفاع

اقامت طلایی همچنین می تواند به کسانی که در خط مقدم بحران ها و بلایا برای تلاش های فوق العاده کار کنند اعطا می شود. پرستاران،امدادگران، دستیاران پزشکی، تکنسین‌های آزمایشگاهی، داروسازان، کارکنان مدیریت بحران، خدمات اورژانس و امنیتی که در خط مقدم کار می‌کنند. و سایر گروه‌هایی که بیشتر در معرض آسیب و عفونت هستند، در این دسته قرار می‌گیرند که مورد تایید ( دفتر افتخار ملت) این دفتر به مراقبت و قدردانی از تلاش های کارگران خط مقدم در امارات می پردازد.

شرایط واجد شرایط برای اخذ اقامت طلایی در امارات

علاوه بر داشتن شرایط بالا واجد شرایط بودن با توجه به دسته ای که متقاضیان تحت آن قرار می گیرند، شرایط دیگری نیز وجود دارد که واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات بسته به دسته ای است که در آن درخواست انجام می شود. به عنوان مثال، برای دریافت اقامت طلایی از طریق سرمایه گذاری، متقاضی باید متعهد به حفظ سرمایه گذاری حداقل به مدت دو سال باشد. متقاضیانی که نابغه هستند و دارای تخصص های کمیاب باشند، ممکن است نیاز به ارائه مدارک لازم داشته باشند. مدارک تحصیلی یا گواهی تجربه. در زیر شرایط لازم برای هر دسته از متقاضیان آورده شده است.

سرمایه گذاران املاک و مستغلات

سرمایه گذاران املاک و مستغلات باید محل سکونت خود را چه از طریق مالکیت یا اجاره در امارات را ثابت کنند.  همچنین لازم است ملک را به طور کامل در اختیار داشته باشید و مشمول وام نشوید، اما می توان ملک را با وام از بانکی در داخل امارات خریداری کرد. در مورد ویزای طلایی صادر شده توسط ابوظبی، اثبات تمکن مالی و اینکه درآمد ماهانه متقاضی نباید کمتر از 10/000 درهم امارات یا معادل آن باشد. و همچنین ملک باید کاملاً ساخته شده و قابل سکونت باشد. در مورد اقامت طلایی در دبی، متقاضیان می توانند از طریق خرید املاک در حال ساخت یا خارج از برنامه واجد شرایط اقامت شوند، مشروط بر اینکه این کار از طریق توسعه دهندگان املاک و مستغلات مورد تایید دولت انجام شود.

دانشمندان و متخصصان

متقاضیان این دسته معمولاً نیاز به اثبات سطح علمی خود از طریق گواهی های تحصیلی خود دارند. علاوه براین، بسته به رشته ممکن است نیاز به دریافت تاییدیه از مرجع مربوطه داشته باشند. به عنوان مثال، متقاضیان اقامت طلایی برای پزشکان و کارشناسان مراقبت های بهداشتی نیاز به توصیه وزارت بهداشت امارات دارند. همچنین ممکن است الزامات اضافی برای زیرمجموعه‌های خاصی مانند کارگران ماهر، مدیران اجرایی و حرفه‌ای‌های تجارت و مدیریت وجود داشته باشد که حداقل حقوق 30/000 درهم را می‌طلبد.

پیشگامان کار بشردوستانه

متقاضیان اقامت طلایی که کارگر و فعال در زمینه کارهای بشردوستانه و داوطلبانه هستند. علاوه بر داشتن شرایط اولیه واجد شرایط برای این دسته، باید حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن را نیز داشته باشند.

افرادی با استعدادهای برجسته

متقاضیان این دسته باید برتری و تجربه خود را با دریافت تاییدیه، یکی از مراجع مربوطه و یا با برنده شدن یا نامزد شدن در جوایز معتبر بین المللی را اثبات کنند. نهادی که باید از آن یک توصیه برای اقامت طلایی دریافت شود بسته به رشته تخصصی متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال، مخترعان به تاییدیه وزارت اقتصاد نیاز دارند، در حالی که افراد برجسته در زمینه فناوری دیجیتال به تاییدیه از طرف وزارت اقتصاد نیاز دارند.

خط اول دفاع

برای واجد شرایط بودن برای اقامت طلایی، کارگران در خط مقدم در هنگام بحران نیاز به توصیه مقامات مربوطه یا نامزدی از دفتر (افتخار ملت) دارند که به طور ویژه در امارات برای حمایت از این افراد و قدردانی از آنها ایجاد شده است.

علاوه بر شرایط لازم برای هر دسته، برخی از الزامات اساسی وجود دارد که همه متقاضیان اقامت طلایی امارات باید رعایت کنند که شامل موارد زیر است:

متقاضیان باید دارای بیمه درمانی معتبر در امارات متحده عربی بوده و حداقل یک سال اعتبار مشروط به تمدید داشته باشند.                
گذراندن تست تناسب اندام پزشکی برای اثبات نداشتن هرگونه بیماری های عفونی و واگیر

در مورد اعضای خانواده که واجد شرایط دریافت اقامت طلایی در امارات هستند، علاوه بر متقاضی، ممکن است بر اساس دسته بندی متفاوت باشد. اما به طور کلی مجوز اقامت می تواند برای مدت مشابه اقامت طلایی برای موارد زیر صادر شود:

زن یا شوهر
کودکان، صرف نظر از سن
والدین
خواهر و برادر (برای دسته دانشجویی اگر وابستگان پدر دانش آموز باشند و در امارات زندگی کنند)

علاوه بر اعضای خانواده، سرمایه گذاران می توانند تعدادی از کارمندان ارشد خود را نیز اضافه کنند تا اقامت طلایی را نیز دریافت کنند، زیرا دسته سرمایه گذار این فرصت را دارد که یکی از مدیران اجرایی و یکی از مشاوران شاغل در شرکت های خود در امارات متحده عربی را استخدام کند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *