چگونه از فرودگاه بین المللی دبی به مرکز شهر برویم

چگونه از فرودگاه بین المللی دبی به مرکز شهر برویم فرودگاه بین المللی دبی، بزرگترین فرودگاه خاورمیانه در شهر دبی کشور امارات متحده عربی است. این فرودگاه بین دو منطقه القرهود و القصیص قرار دارد و 4 کیلومتر با مرکز شهر دبی فاصله دارد. این فرودگاه که در رده غیرنظامی خدمات رسانی می کند، مرکز […]

چگونه از فرودگاه بین المللی دبی به مرکز شهر برویم

فرودگاه بین المللی دبی، بزرگترین فرودگاه خاورمیانه در شهر دبی کشور امارات متحده عربی است. این فرودگاه بین دو منطقه القرهود و القصیص قرار دارد و 4 کیلومتر با مرکز شهر دبی فاصله دارد. این فرودگاه که در رده غیرنظامی خدمات رسانی می کند، مرکز مهم حمل و نقل هوایی نیز می باشد. این فرودگاه که پروازهای بین شهری و بین المللی در آن انجام می شود، شلوغ ترین فرودگاه جهان از نظر حمل و نقل بین المللی مسافر است. با در نظر گرفتن تمامی پروازهای داخلی و خارجی، رتبه ششم شلوغ ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داده است.

وسائل حمل و نقل فرودگاه بین المللی دبی

اداره راه و حمل و نقل دبی خدمات حمل و نقل عمومی بسیاری برای رفت و آمد مسافران به فرودگاه در امارت دبی تسهیل را می کند. در ادامه وسائل حمل و نقل عمومی که یک مسافر می تواند برای رسیدن به فرودگاه دبی انتخاب کند، را به شما عزیزان معرفی کنیم مانند:

متروی دبی

مترو دبی یک وسیله حمل و نقل پیشرفته است که مستقیماً به فرودگاه امارت متصل می شود. همچنین یکی از ساده ترین گزینه های حمل و نقل در فرودگاه دبی است. دو خط به شبکه مترو وجود دارد که استفاده از آن را برای مسافران جدید آسان می کند. ایستگاه های مترو به اکثر هتل ها و مقاصد گردشگری نزدیک هستند. دسترسی به مترو دبی از طریق ترمینال های 1 و 3 امکان پذیر است و این سرویس از ساعت 05:30 صبح تا ساعت 12:00 بعد از نیمه شب در اکثر روزهای هفته ادامه دارد.

شایان ذکر است که برای استفاده از مترو دبی باید از کارت نول استفاده کنید که مسافر می تواند آن را از ایستگاه های مترو ساختمان فرودگاه دبی خریداری کنند. علاوه بر این، اتوبوس ها و تاکسی های زیادی وجود دارد که مسافران می توانند از آنها استفاده کنند و به هر مقصدی که در امارت بخواهند حرکت کنند.

اتوبوس ها

اتوبوس ها کم هزینه ترین گزینه را در بین حمل و نقل فرودگاه دبی نشان می دهند و عمدتاً برای ساکنان امارات یا افرادی که به خوبی با مکان های دیدنی امارات آشنایی دارند مناسب است. شبکه عظیمی از اتوبوس‌های دبی برای خدمات رسانی به مسافران از طریق فرودگاه وجود دارد که اتوبوس‌ها را می‌توان دقیقاً در مقابل ورودی مشاهده کرد و می‌تواند مسافران را بین ترمینال‌های 1 و 3 به صورت رایگان و شبانه روزی جابه‌جا کند تا بتوانند اتوبوس مناسب را برای حرکت در داخل فرودگاه انتخاب کنند.

تاکسی ها

تاکسی ها یکی از گزینه های آسان در حمل و نقل دبی هستند، زیرا یکی از وسایل حمل و نقل رایج در امارات هستند و خدمات آنها کارایی و کیفیت بالایی دارد. علاوه بر این رانندگان تاکسی حرفه ای از پیش آموزش دیده و مجهز به تاکسی متر با تعرفه مشخص و مناسب هستند. مسافر می تواند تاکسی دبی را از قبل سفارش دهد یا آن را از جاده متوقف کند و با رنگ کرم و سقف قرمزش قابل تشخیص است. مشخصه خودروهای صورتی است که توسط زنان هدایت می شوند. شاید یکی از بارزترین ویژگی های آن در دسترس بودن 24 ساعته باشد و شایان ذکر است که تعرفه کنتور از 25 درهم شروع می شود و به ازای هر کیلومتر اضافی 1.96 درهم اضافه می شود.

شرکت های کرایه اتومبیل در فرودگاه بین المللی دبی

علاوه بر حمل و نقل عمومی به فرودگاه دبی، شرکت های کرایه اتومبیل در دبی نیز وجود دارد. اجاره خودرو در دبی بلافاصله پس از ورود مسافر به فرودگاه از طریق کیوسک های شرکت کرایه خودرو در فرودگاه بین المللی دبی امکان پذیر است. که از طریق آن می توان خودرویی را اجاره کرد که مسافر در صورت داشتن گواهینامه رانندگی بین المللی مناسب می تواند رانندگی کند. یا اگر راننده در دسترس نباشد می تواند ماشینی با راننده کرایه کند. همچنین می توانید از طریق اپلیکیشن های حمل و نقل مختلف در دبی خودرو اجاره کرده و خودروی مناسب را انتخاب کنید.

خدمات پارکینگ در فرودگاه دبی

بعد از اینکه مهم ترین وسیله حمل و نقل فرودگاه دبی را ذکر کردیم، مسافر می تواند از فرودگاه به مقصد خود در داخل امارت سفر کند. در ادامه در مورد خدمات پارکینگ فرودگاهی برای کسانی که ترجیح می دهند از ماشین شخصی خود برای حمل و نقل استفاده کنند صحبت می کنیم، به خصوص برای کسانی که مرتب سفر می کنند یا اگر برای پذیرایی از مهمانان فرودگاه به فرودگاه می آیند. پارکینگ های زیادی در فرودگاه دبی وجود دارد که بسته به نوع کاربری آن ها متفاوت و متفاوت است.پارکینگ هایی وجود دارد که با هزینه های مشخصی که از قبل مشخص است می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. و موارد دیگر برای مدت کوتاهی که متناسب با نیازهای مختلف بازدیدکنندگان فرودگاه است.

قیمت حمل و نقل در فرودگاه دبی

قیمت حمل و نقل فرودگاه دبی بسته به نوع حمل و نقل مورد استفاده متفاوت است. وسایل حمل و نقل عمومی که قیمت آنها به وضوح کمتر از تاکسی یا اجاره ماشین است. البته شایان ذکر است که اگر مسافری بخواهد از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر از فرودگاه استفاده کند، باید از کارت نول استفاده کند که همانطور که قبلا اشاره کردیم از ایستگاه های فرودگاه دبی قابل خرید و بارگیری است.

این اطلاعات در مورد خدمات حمل و نقل فرودگاه دبی بود. ما سعی کردیم در این مقاله به برجسته ترین جزئیات بپردازیم و مزایای هر یک از آنها را برجسته کنیم. تا مسافر بتواند آنچه را که مناسب اوست انتخاب کند. امیدواریم آنچه را که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار داده باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *