سفر از دبی به جزایر کیش و قشم

نحوه سفر از دبی به جزایر کیش و قشم نزدیک ترین مقاصد گردشگری ایران به دبی و به طور کلی امارات جزایر کیش و قشم هستند. جالب اینجاست که همه اتباع می توانند بدون اخذ ویزای ایران به این جزایر سفر کرده و 14 روز در آنجا اقامت کنند. از این رو این فرصتی طلایی […]

نحوه سفر از دبی به جزایر کیش و قشم

نزدیک ترین مقاصد گردشگری ایران به دبی و به طور کلی امارات جزایر کیش و قشم هستند. جالب اینجاست که همه اتباع می توانند بدون اخذ ویزای ایران به این جزایر سفر کرده و 14 روز در آنجا اقامت کنند. از این رو این فرصتی طلایی برای ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و عمان است تا در قالب یک تور کوتاه یا تعطیلات آخر هفته با قیمتی مناسب از این جزایر دیدن کنند.

سایر ملیت هایی که به این کشورها سفر می کنند نیز می توانند سفری کوتاه به یکی از این جزایر ترتیب دهند و بدون اخذ ویزای ایران از آنها دیدن کنند.

آیا آمریکایی ها، انگلیسی ها و کانادایی ها می توانند از کیش و قشم بدون ویزا دیدن کنند؟

تمامی ملیت ها اعم از آمریکایی، انگلیسی و کانادایی می توانند بدون دریافت ویزای ایران از جزایر کیش و قشم دیدن کنند. آنها فقط به پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه نیاز دارند. تنها تفاوت این سه ملیت با سایر ملیت ها این است که ورود آنها به این جزایر باید از قبل به اداره گذرنامه فرودگاه اعلام شود و محل اقامت آنها باید قبل از ورود رزرو شود. بر این اساس این سه ملیت باید سفر خود به جزایر را با آژانس مسافرتی ایرانی هماهنگ کنند.

بهترین زمان برای سفر به کیش و جزایر قشم چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از این دو جزیره در فصل پاییز و زمستان است که هوا معتدل است. بیشتر سرزمین اصلی ایران در این فصول سرد است، اما آب و هوای سواحل و جزایر خلیج فارس جذاب است.

آب و هوای کیش

به عبارت دقیق تر، بهترین زمان برای سفر به جزایر کیش و قشم از مهر تا فروردین است. اما از آنجایی که این جزایر مقاصد پرطرفدار در بین گردشگران داخلی هستند، در سال نو ایرانی که به عنوان نوروز شناخته می شود (از 21 مارس تا 2 آوریل) بسیار شلوغ هستند.

علاوه بر این، گاهی اوقات دریا در فصل بهار و پاییز طوفانی است و قایق ها در خلیج فارس تردد نمی کنند. بنابراین، قبل از برنامه ریزی برای بازدید از این جزایر، بهتر است پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید.

آیا جزایر کیش و قشم ارزش دیدن دارند؟

استان هرمزگان معروف به استان جزایر در جنوب ایران در کرانه شمالی خلیج فارس قرار دارد. جزایر زیبای آن از جمله کیش، قشم، هرمز، ناز، هنگام و… بهترین مقاصد گردشگری طبیعی، فرهنگی، تاریخی و غذایی در جنوب ایران هستند.

در اینجا به معرفی این جزایر زیبا می پردازیم و نحوه سفر به این جزایر از امارات و عمان را توضیح می دهیم.

جزیره کیش که به گوهر خلیج فارس معروف است، جزیره ای زیبا با سواحل سفید رنگ است که اطراف آن را آب بی کریستال آبی و شفاف احاطه کرده است.

جزیره کیش

این جزیره در 19 کیلومتری ساحل بندرعباس قرار دارد و امکانات رفاهی و مدرنی را به مهمانان خود ارائه می دهد.

شما می توانید سواحل دوست داشتنی، مکان های تفریحی کنار آب، مراکز خرید مدرن و حتی مکان های تاریخی را در این جزیره پیدا کنید.
بیشتر بخوانید درباره

جاذبه های کیش

همچنین از آنجایی که جزیره کیش یک منطقه آزاد تجاری است، گردشگران بین المللی می توانند بدون دریافت ویزای ایران سفر کنند.
چرا کیش مقصد جالبی است؟

تمامی ملیت ها می توانند بدون ویزا به جزیره کیش سفر کنند.
زمانی که سایر مقاصد ایران در فصل زمستان سرد هستند، این جزیره معتدل و دلپذیر است.
جزیره کیش علاوه بر سواحل زیبا و مراکز خرید رنگارنگ دارای اماکن تاریخی نیز می باشد.
سواحل جزیره کیش فوق العاده تمیز و آب خلیج در این منطقه آبی و زلال است. از این رو جزیره کیش مکانی عالی برای تجربه غواصی در ایران است.

بیشتر بخوانید درباره

غواصی در ایران برای گردشگران

با توجه به پایین بودن ارزش پول ایران نسبت به سایر ارزها، همه چیز در کیش نسبت به سواحل توریستی مجاور مانند دبی، شارجه، ابوظبی، مسقط و غیره به طور قابل توجهی ارزانتر است و بر این اساس کلیه خدمات از قبیل اقامت، حمل و نقل، تفریحات دریایی ، غذا و … در این جزیره با قیمت بسیار مناسب در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
درست است که کیش متعلق به ایران است، اما چون در خارج از سرزمین اصلی قرار دارد، قوانین اجتماعی ایران، مانند پوشش زنان، کمتر سختگیرانه است.

جزیره قشم
ساحل جزیره قشم

قشم که به جزیره عجایب هفتگانه معروف است، بزرگترین جزیره خلیج فارس است که در آن می توانید از ژئوپارک وسیع یونسکو پر از ویژگی های طبیعی خارق العاده دیدن کنید.
بیشتر بخوانید درباره

جزیره قشم

چند سال پیش دنیای گردشگری بزرگترین جزیره خلیج فارس را به عنوان مقصد گردشگری نمی شناخت. اما امروزه جزیره قشم به مقصدی محبوب در بین گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

فراوانی جاذبه های طبیعی و تاریخی، استراحتگاه های سنتی، ورزش های آبی و جزایر کوچک شگفت انگیز باعث جذب گردشگران به جزیره قشم شده است.
بیشتر بخوانید درباره

جاذبه های قشم

جالب اینجاست که با وجود رونق گردشگری اخیر در این جزیره، قشم فرهنگ، لباس، پسرعمو، صنایع دستی و غیره خود را حفظ کرده است و در نهایت قشم نیز مانند کیش منطقه آزاد تجاری است، بنابراین گردشگران بین المللی می توانند بدون دریافت به این جزیره سفر کنند. ویزای ایران
چرا جزیره قشم مقصد جالبی است؟

تمامی ملیت ها می توانند بدون ویزا به جزیره قشم سفر کنند.
زمانی که سایر مقاصد ایران در فصل زمستان سرد هستند، این جزیره معتدل و دلپذیر است.
قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس با جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی متفاوت است.
جزیره قشم دارای ژئوپارک وسیع یونسکو است که مملو از ویژگی‌های طبیعی خارق‌العاده است که در میان جزایر دیگر خلیج فارس بی‌نظیر است.
در نزدیکی قشم چند جزیره کوچک مانند هرمز، ناز، هنگام و… وجود دارد که در جهان استثنایی هستند.
سواحل این جزیره فوق العاده تمیز است و آب خلیج در این منطقه شفاف است.
به دلیل پایین بودن ارزش پول ایران، همه چیز در قشم در مقایسه با سواحل توریستی اطراف، حتی جزیره کیش، به طور قابل توجهی ارزان تر است. بر همین اساس تمامی خدمات از قبیل اقامت، حمل و نقل، تفریحات دریایی، غذا و … با قیمت بسیار مناسب در این جزیره در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

هزینه سفر به ایران

نحوه سفر از دبی به جزیره کیش
مسیر پرواز دبی به جزیره کیش

اولین، ساده ترین و سریع ترین راه برای رفتن به جزیره کیش از دبی، پرواز مستقیم از دبی به کیش است.

در حال حاضر (ژوئیه 2023)، ایران ایر سه بار در هفته پروازهای مستقیم دبی به کیش را انجام می دهد. همچنین قیمت بلیط دبی به کیش برای پرواز دو طرفه از 280 تومان شروع می شود.

برنامه پرواز دبی به کیش به شرح زیر است:
زمان مبدأ روز
دوشنبه ها فرودگاه کیش فرودگاه دبی ساعت 09:00
دوشنبه ها فرودگاه دبی فرودگاه کیش ساعت 11:45
پنجشنبه ها فرودگاه کیش فرودگاه دبی ساعت 08:15
پنجشنبه ها فرودگاه دبی فرودگاه کیش ساعت 11:00
بیشتر بخوانید درباره

10 پیست اسکی برتر ایران برای گردشگران

گزینه دوم استفاده از مسیر دریایی است. برای این منظور می توانید با کشتی از دبی به بندر لنگه در ایران سفر کنید و با تاکسی یا اتوبوس به بندر چارک یا بندر آفتاب بروید. سپس با قایق از یکی از این بنادر به کیش بروید. توجه داشته باشید استفاده از مسیر دریایی برای ورود به کیش فقط برای مسافرانی امکان پذیر است که نیازی به اخذ ویزای ایران ندارند و یا قبلا ویزا گرفته اند.

قابل ذکر است که 15 ملیت می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند. یعنی بدون نیاز به هیچ نوع ویزای ایران می توانند وارد ایران شوند. این ملیت ها به شرح زیر است:

ارمنستان، بولیوی، مصر، لبنان، عمان، ترکیه، عراق (فقط از طریق مرزهای هوایی)، آذربایجان، چین، هنگ کنگ، ماکائو، گرجستان، مالزی، سوریه و ونزوئلا.

برنامه پرواز دبی به بندرلنگه به شرح زیر است (به روز شده در جولای 2023):

زمان مبدأ روز
دوشنبه ها بندر دبی بندرلنگه ساعت 10:00
پنجشنبه ها بندر دبی بندرلنگه ساعت 10:00
چهارشنبه بندرلنگه بندر دبی ساعت 09:00
یکشنبه ها بندرلنگه بندر دبی ساعت 09:00

نحوه سفر از دبی به جزیره قشم

اولین، ساده ترین و سریع ترین راه برای همه ملیت ها برای سفر به قشم از دبی، استفاده از پرواز مستقیم دبی به قشم است.

در حال حاضر (ژوئیه 2023)، قشم ایر پروازهای مستقیم دبی به قشم را سه بار در طول هفته انجام می دهد. همچنین قیمت بلیط دبی به قشم برای پرواز دو طرفه از 320 تومان شروع می شود.

برنامه این پروازها به شرح زیر است:
زمان مبدأ روز
دوشنبه ها فرودگاه دبی فرودگاه قشم ساعت 18:55
دوشنبه ها فرودگاه قشم فرودگاه دبی ساعت 16:30
پنجشنبه ها فرودگاه دبی فرودگاه قشم ساعت 18:55
پنجشنبه ها فرودگاه قشم فرودگاه دبی ساعت 16:30
شنبه ها فرودگاه قشم فرودگاه دبی ساعت 19:15
شنبه ها فرودگاه دبی فرودگاه قشم ساعت 21:40

گزینه دوم سفر از طریق مسیر دریایی است. برای این منظور می توانید با کشتی از دبی به بندرلنگه در ایران سفر کنید و با تاکسی یا اتوبوس به بندرپل یا بندرعباس بروید. سپس با کشتی از یکی از این بنادر به کیش بروید. توجه داشته باشید که سفر از طریق مسیر دریایی برای سفر به قشم فقط برای مسافرانی امکان پذیر است که نیازی به اخذ ویزای ایران ندارند و یا قبلا آن را دریافت کرده اند.

فاصله دبی تا جزیره کیش چقدر است؟

فاصله دبی تا جزیره قشم 175 کیلومتر است. و مدت زمان پرواز دبی به قشم حدود یک ساعت می باشد.

فاصله دبی تا جزیره قشم چقدر است؟

فاصله دبی تا جزیره کیش 211 کیلومتر است. و مدت زمان پرواز دبی به کیش حدود یک ساعت می باشد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *