راهنمای سفر به کیش

کیش جزیره ای در جنوب شرقی ایران در ساحل خلیج فارس است که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. بسیاری از مردم برای خرید به کیش سفر می کنند زیرا این منطقه یک منطقه تجاری آزاد است و چندین مراکز خرید بزرگ دارد.

راهنمای سفر به کیش

کیش جزیره ای در جنوب شرقی ایران در ساحل خلیج فارس است که گردشگران ایرانی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. بسیاری از مردم برای خرید به کیش سفر می کنند زیرا این منطقه یک منطقه تجاری آزاد است و چندین مراکز خرید بزرگ دارد. اما دلیل دیگر رفتن به کیش سابقه آن است. این جزیره از زمان های بسیار قدیم شهر و بندر مهمی بوده و جاذبه های تاریخی بسیاری را نیز در خود جای داده است.

همچنین می توانید لحظات آرامی را در سواحل آب های نیلگون سپری کنید. همچنین از انجام فعالیت های ماجراجویانه مانند غواصی، موج سواری، جت اسکی و سایر ورزش های آبی لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با کیش و جاذبه های گردشگری تا انتهای مقاله با ویداگشت همراه باشید.

برترین جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی

تاریخچه کشتی یونانی یک روز صبح در سال 1345، مردم جزیره کیش ناگهان کشتی عظیمی به طول 136 متر را دیدند که در ساحل غرق شد. علیرغم تلاش برای عقب کشیدن کشتی،  به ناچار در آب فرو رفت. صاحبان کشتی اصالتا یونانی بودند و بنابراین به “کشتی یونانی” معروف است. این کشتی چندان قدیمی نیست اما به یکی از جاذبه های دیدنی کیش تبدیل شده است. این نقطه مکان مناسبی برای عکاسی به خصوص در غروب خورشید است، زیرا ترکیب غروب خورشید و کشتی یونانی منظره ای زیبا ایجاد می کند.

کاریز کیش

کاریز کیش یک مکان تاریخی است که یک سیستم هیدرولیک باستانی را در بر می گیرد که «کاریز» (قنات) نامیده می شود و بیش از 2500 سال قدمت دارد. قنات یک سلسله چاه است. امروزه این سایت واقعاً به خوبی بازسازی شده و به یک شهر زیرزمینی (16 متر زیر زمین) برای بازدید از این سیستم هیدرولیک تبدیل شده است. کافه ها و رستوران های عالی در این مکان وجود دارد. نکته جالب اینجاست که در سقف ها و دیوارها فسیل ها و مرجان های زیادی دیده می شود.

پارک دلفین ها

پارک دلفین کیش، اولین دلفیناریوم ایران به حساب می آید. بازدیدکنندگان از تماشای استعدادها و عملکرد دلفین‌های باهوش و شیرهای دریایی لذت می‌برند که تجربه‌ای سرگرم‌کننده به‌ ویژه برای کودکان است. پارک دلفین ها در واقع مجموعه ای است که از دلفینیوم، باغ پرندگان، رستوران سنتی و چند قسمت دیگر تشکیل شده است. باغ پرندگان آن محل زندگی چندین گونه پرنده از سراسر جهان است.

تفریحات آبی

یکی از تفریحات جذاب کیش تفریحات آبی مثل غواصی، موج سواری و خیلی از تفریحات آبی است. کیش یکی از غنی ترین و زیباترین منطقه غواصی در ایران است. می‌توانید از غواصی در خلیج فارس شگفت‌انگیز، لغزیدن در زیر امواج و فرود آمدن به دنیای شگفت‌انگیز زیر آب لذت ببرید. شما می توانید آرامش را در عمق دریا تجربه کنید. همچنین تنوع گسترده ای از حیوانات آبزی از جمله کوسه نهنگ، فرشته ماهی، لاک پشت، کوسه صخره ای، صخره های مرجانی و بیش از 900 گونه ماهی وجود دارد. همچنین مراکز آموزش غواصی در آنجا وجود دارد، غواصی یک تجربه ضروری در کیش است.

سواحل

در سواحل وسیع نقره ای کیش، آسمان آبی زیبا، آفتاب دلپذیر و آبهای شفاف و نیلگون خلیج فارس به خوبی واضح است، و همین باعث شده که کیش یک جزیره مرجانی به حساب آید. دریای کیش مانند یک آکواریوم باز است که در آن آبزیان را می‌توان دید. مردم همچنین می توانند از دوچرخه سواری در سواحل کیش لذت ببرند.

حریره

جزیره کیش از زمان قدیم نقش مهمی در روابط ایران با کشورهای دیگر مانند هند، چین و کشورهای اروپایی داشته است. «حریره» یکی از شهر قدیمی کیش است. که قدمت آن حداقل به 800 سال پیش می‌رسد بیشتر شهر آن ویران است، اما حتی بقایای آن نشان می دهد که کیش قدیم شهری بزرگ و پر رونق بوده است.

در کیش کجا غذا بخوریم

از آنجایی که کیش یک شهر ساحلی است، به مسافران توصیه می شود غذاهای دریایی را در آنجا امتحان کنند. رستوران های زیادی در کیش وجود دارد. بسیاری از آنها موسیقی زنده دارند. در این میان رستوران توتی فروتی بهترین انتخاب به نظر می رسد زیرا در کنار دریا واقع شده و ضمن صرف غذای لذیذ، منظره زیبایی از دریا به خصوص از پشت بام چوبی آن خواهید داشت. دو رستوران معروف دیگر کیش میرمحنا و شاندیز صفدری هستند. هر دوی آنها موسیقی زنده نیز دارند.

در کیش از کجا خرید کنیم

خرید برای مسافرانی که به جزیره کیش سفر می کنند یکی از اولویت های اصلی است. کیش یک منطقه آزاد تجاری و مکانی عالی برای خرید است، زیرا مراکز خرید زیادی در این شهر وجود دارد و قیمت ها در آنها بسیار مناسب است. برترین مراکز خرید کیش عبارتند از: مرکز تجاری کیش، مرکز خرید مروارید، مرکز خرید سارینا 1، مرکز خرید پردیس 1 و 2 و مرکز خرید مرجان. اینها مراکز خرید مدرنی هستند که در آنها بیشتر لباس های مد روز و  پیدا خواهید کرد. سوغات محلی کیش زیورآلات و صنایع دستی تزیینی است که با صدف های دریایی و همچنین صنایع دستی حصیری ساخته می شود.

بهترین هتل های کیش:

1- هتل بزرگ داریوش
2- هتل دریایی ترنج
3- هتل شایان
4- هتل مارینا پارک
5- هتل پارمیس
6- هتل مریم سورینت

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *