آنتالیا یا استانبول

آنتالیا یا استانبول کدام بهتر است؟ شهرهای آنتالیا و استانبول از جمله شهرهای مهم ترکیه در سطح گردشگری هستند. که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت و گذراندن زیباترین اوقات به آنتالیا و استانبول سفر می کنند. در ادامه با ویداگشت همراه باشید تا این دو شهر زیبا را […]

آنتالیا یا استانبول کدام بهتر است؟

شهرهای آنتالیا و استانبول از جمله شهرهای مهم ترکیه در سطح گردشگری هستند. که گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت و گذراندن زیباترین اوقات به آنتالیا و استانبول سفر می کنند. در ادامه با ویداگشت همراه باشید تا این دو شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

مکان های گردشگری استانبول

استانبول پر از مکان های توریستی است که بین طبیعی، تاریخی و مدرن متفاوت است و این نشان دهنده تاریخ باستانی این شهر است. استانبول همچنین توریستی ترین شهر در ترکیه محسوب می شود.

برج گالاتا: برج گالاتا به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی استانبول شناخته می‌شود، زیرا یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین برج‌های شهر به حساب می‌آید، و ساخت آن به قرون وسطی بازمی‌گردد. این برج منظره ای پانوراما از استانبول و حومه آن را ارائه می دهد و به همین دلیل همواره گردشگران را به خود جذب کرده است.

پل بسفر: پل بسفر یکی از مهم ترین جاذبه های زیبا و توریستی ترکیه محسوب می شود و یکی از سه پل معلق این شهر است که در امتداد تنگه بسفر واقع در استانبول قرار دارد و قسمت اروپایی و آسیایی را به هم متصل می کند.

مسجد ایاصوفیه: مسجد ایاصوفیه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری مذهبی استانبول است. این مسجد قبلا یک کلیسا بوده و بعداً به مسجد و سپس موزه تبدیل شد تا اینکه در سال 2020 مجدداً بازسازی شد و به مسجد تبدیل شد. گردشگران مسلمان از سراسر جهان به طور دائم از مسجد ایاصوفیه بازدید می کنند.

مکان های توریستی آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی متمایز ترکیه است، همچنین دارای گروه بزرگی از جاذبه های گردشگری است که همواره گردشگران را به این شهر جذب کرده است.

برج هیدیرلیک: برج هیدیرلیک یکی از برج های تاریخی شهر آنتالیا است.  این برج از سنگ بلند ساخته شده است، که گمان می رود در قرن دوم میلادی توسط امپراتوری روم حاکم بر منطقه ساخته شده است. هیدیرلیک بر روی پلانی مربع ساخته شد، سپس در همان قرن تبدیل به یک برج مدور شد، همچنین قبلاً به عنوان قلعه یا فانوس دریایی استفاده می شد.

مسجد یولی مناره: این مسجد به نام مسجد علاءالدین نیز شناخته می شود و به «مسجد اولو» نیز معروف است. مسجدی تاریخی که توسط سلجوقیان، به ویژه سلجوقیان آناتولی «علاءالدین کیقوباد اول» ساخته شده است. گردشگران برای لذت بردن از معماری تاریخی متمایز آن، به مسجد می آیند.

شهر آلانیا ترکیه: این شهر یکی از شهرهای ساحلی متمایز در استان آنتالیا به شمار می رود. همچنین مشرف به سواحل جنوبی ترکیه به ویژه مدیترانه است. آلانیا در 138 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. با داشتن موقعیت استراتژیک در شبه جزیره ای کوچک در داخل دریای مدیترانه در جنوب کوه های توروس، همواره گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

ترجیح دادن یک شهر بر شهر دیگر در زمینه گردشگری دشوار است، به ویژه اینکه هر شهر ویژگی های خاص خود را دارد که کاملاً با دیگری متفاوت است. بنابراین می توان گفت که شهرهای آنتالیا و استانبول هر دو دارای ویژگی های بسیاری هستند که با تنوع مکان های توریستی در این دو شهر، آنها را به مکانی فوق العاده برای گردشگران تبدیل می کند، اما می توان گفت شهر آنتالیا با وجود دریای مدیترانه دارای آب و هوای متمایز در طول سال است. در حالی که استانبول دارای جاذبه های گردشگری فراوان و چشم اندازهای کوهستانی و ساحلی تنگه بسفر است.

در پایان این مقاله مهم ترین مکان های توریستی این دو شهر را معرفی کردیم امیدواریم که برای شما مفید باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *